„Zařazení pistácií do zdravé výživy výrazně snižuje riziko kardiovaskulárních poruch,“ konstatuje členka výzkumného týmu Sarah K. Gebauerová v posledním čísle odborného časopisu American Journal of Clinical Nutrition.
Při pokusu jeho účastníci (ženy i muži) asi polovinu pistácií přímo konzumovali, zbytek byl využit pro přípravu jídla. V případě, že pistácie tvořily desetinu jejich energetického denního příjmu, snížila se úroveň LDL cholesterolu o devět procent, pokud dávku zdvojnásobili, představoval pokles plných dvanáct procent. Pro „průměrnou ženu“ s denní spotřebou od 2000 do 2400 kcal to znamenalo konzumaci od 30 až po 38 gramů oříšků.Pozitivní účinek pistácií je tak asi sedmkrát větší, než vědci čekali na základě prostého rozboru obsahu nenasycených mastných tuků v nich, což lékaři vysvětlují pozitivním působením fytosterolů a vláknin. Svou křupavou „léčbu“ byste ovšem neměly přehánět. Nesmíte zapomenout, že sto gramů oříšků v sobě nese stejný energetický náboj, jako asi deset kelímků jogurtu light.
Text: Komerční článek
Foto: Shutterstock
Birell cykloškola ... - Pátý díl Birell cy ...
Birell cykloškola ... - Birell cykloškola ...
Birell cykloškola ... - Třetí díl Birell c ...
Birell cykloškola ... - V druhém dílu řeší ...
Změřte si svůj BMI >>
Vypočítejte si denní spotřebu kalorií >>
